تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کانادا



تاریخ : 1401/4/4 ساعت 17:58






خلاصه مطلب: همه چیز درباره شرایط تحصیل در مدارس کانادا و نحوه اخذ مجوز تحصیل دانش آموزی

 

🔵 تحصیل در مدارس کانادا

 

برای فرزندان شما این فرصت وجود دارد که از سن ۵ سالگی تا پایان دوره دبیرستان برای تحصیل در مدارس کانادا اقدام کنند.

 

اکنون مزایای این اقدام را برشماریم:

1ـ با توجه به اینکه اکثر دبیرستانهای کانادا با دانشگاه های بزرگ این کشور در ارتباط هستند، تحصیل در این مدارس شرایط فوق العاده ای برای انتخاب بهترین دانشگاه و بهترین رشته در کانادا فراهم می‌ آورد، به دیگر سخن ؛ تحصیل در دبیرستان های کانادا شاهراه ورود به دانشگاه های بین المللی ، معتبر و مشهور کاناداست.

2ـ مدارک تحصیلی دانش آموزان کانادا در سراسر دنیا از احترام ، اعتبار و ارزش علمی بالایی برخوردار است.

3 ـ جامعه ی کانادا یک جامعه چندفرهنگی است و محیطی امن و زیبا برای دانش آموزان بین المللی فراهم می کند. چشم اندازهای طبیعی بی نظیر چهارفصل کانادا در تمام جهان منحصر به فرد می باشد.

4ـ  کانادا دومین کشور بزرگ جهان ( به لحاظ وسعت و مساحت) است که به لحاظ شاخص زندگیِ بهتر در بین سه کشور برتر جهان قرار گرفته همچنین از یک دموکراسی پارلمانی پایدار برخوردار بوده و کیفیت زندگی آن امن و ایمن می باشد، این کشور دارای  تنوع نژادی خاصی است و میزبان جمعیت های فراوانی از مهاجرین است.

5 ـ مجموعه این شرایط یعنی مهاجرپذیر بودن، چند فرهنگی بودن و تنوع نژادها سبب می شود فرزند شما از همان زمان مدرسه با تعدادی دوست و همکلاسی از کشورهای مختلف جهان معاشرت داشته، با فرهنگ و بوم کشورهای دنیا آشنا شده و در هر کشور یک دوست صمیمی برای تمام عمر داشته باشد. فکر کنید وجوداین دوستان برای سفرهای آینده و کسب و کار آتیه او چه امکاناتی را به وجود خواهد آورد.

6ـ دانش آموزان دبیرستان های کانادا در دروس علوم تجربی، قرائت زبان انگلیسی و ریاضی جزو برترین ها هستند و همواره در بین سه کشور برتر انگلیسی زبان قرار می گیرند.

7 ـ دیپلم  فارغ التحصیلان دبیرستان های کانادا توسط کالج ها و دانشگاه های سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود.

برخی از مدارس برای دانشجویان بین المللی کلاس های زبان انگلیسی برگزار می کنند.

در کشور کانادا ؛ برخی از استان ها برای ورود به کالج و دانشگاه به دیپلم ۱۲ ساله نیازدارند و برخی از استان ها با دیپلم سال ۱۱ مجوز ورود به کالج ها را صادر می کنند.

8ـ برای والدین این امکان وجود دارد که با اخذ ویزای همزمان بتوانند در زمان تحصیل فرزندان در کنار آنها زندگی کنند.

9 ـ فعالیتهای فوق برنامه در دبیرستانهای کانادا امکان و کیفیت زندگی فرزندان شما را در آینده تضمین می کند؛ دبیرستانهای کانادا مراکز اجتماعی مهمی به حساب می آیند و شرکت در فعالیتهای اجتماعی تحت مدیریت مدرسه که رقص های مدرسه و بازی های هاکی فصلی، رولربلدینگ، یوگا، بسکتبال ،فوتبال و والیبال از جمله آنها هستند، در ساعات خارج از دروس اصلی ، امکان پذیر است.

🔴 مدارس شبانه روزی کانادا

در مدارس شبانه روزی کانادا امکاناتی همچون استفاده از خوابگاه های مدرن ، استفاده از سه وعده غذا، امکانات تحصیلی در حد استانداردهای بسیار بالای جهانی، استفاده از امکانات فوق برنامه و ورزشی، استفاده از مدرن ترین کتابخانه ها، تماس با فرهنگهای مختلف دنیا و تماس با بهترین دانشگاه ها و کالج های کانادا وجود دارد.

در این مدارس پنج روز در هفته برنامه ریزی دقیقی برای دانش آموزان ریخته شده است؛ آنها موظفند در زمان مقرر بخوابند و در زمان مقرر بیدار شوند و در زمان مقرر سر کلاس حضور داشته باشند. صبحانه، میان وعده ، ناهار و شام هر روز در این مدارس در زمان مقرر سرو می شود.

مدارس شبانه روزی سیستم گزارش دهی بسیار دقیقی دارند و تمام موارد تحصیلی و امور زندگی دانش آموزان بصورت مداوم و مرتب به والدین آنها گزارش داده می شود.

در این مدارس دانش آموزان علاوه بر درس خواندن و فعالیتهای علمی می توانند به فعالیتهای هنری مشغول شوند و در فعالیتهای مختلف ورزشی شرکت کنند. همچنین آنها در محل اقامت مدرسه زندگی کرده و از امکانات رفاهی مناسب آن برخوردار می شونذ.

این مدارس دارای مشاورین زبده و باتجربه ای هستند که می توانند بعد از فارغ التحصیلی به فرزندان شما کمک کنند تا به بهترین دانشگاه ها وارد شوند.

🔴 میانگین شهریه

شهریه مدارس شبانه روزی کانادا سالیانه سی و پنج هزار دلار است اما این مبلغ بر حسب امکانات رفاهی و برنامه هایی که در هر مدرسه ارائه می شود، متغیر است. 

فعالیتهای ورزشی بصورت فوق برنامه و در خارج از ساعات دروس مدرسه انجام می گردد. حضور در تیم مدرسه برای خیلی از دانش آموزان مهمتر از دانش آموز برتر کلاس بودن است. با وجود این چنانچه نمرات دانش آموز پایین بوده و به حد نصاب نرسد، تا زمان بهبود شرایط تحصیلی او با فعالیتش در تیم ورزشی مدرسه مخالفت شدید بعمل خواهد آمد. دستاوردها و موفقیت های فوق برنامه دانش آموزان در فعالیتهای دبیرستانها ، بسیار مورد توجه کالج ها، دانشگاه ها و کارفرمایان بوده و در آینده شغلی و تحصیلی دانش آموزان نقش به سزایی دارد.

Study Permt

🔴 هراستان و منطقه کانادا سنی را برای بلوغ ( سن قانونی ) فرد تعیین می کند. برای تحصیل در مدارس کانادایی این سن قانونی اهمیت دارد .

در استانهای آلبرتا، مانیتوبا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد، کبک، ساسکاچوان 18 سال سن قانونی قرد است و در بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، مناطق شمال غربی، نوا اسکوشیا، نوناووت و  یوکان 19 سال .

تحصیل یک فرد نابالغ در کانادا مستلزم مراقبت قانونی است.

والدین یا قیم قانونی باید ثابت کنند که فرزند در طول اقامت خود در کانادا از مراقبت و حمایت لازم برخوردار خواهد بود؛این حمایت برعهده والدین یا یک سرپرست قانونی که اصطلاحاً (کاستودین ) نامیده می شود، می باشد. 

قیم یک محصل باید شهروند کانادا یا مقیم دائم بوده ، سنش بالای 18 سال باشد و توانایی حمایت و مراقبت از متقاضی را داشته باشد.

🔴 نحوه تعیین سرپرست

برای تعیین سرپرست، فرم اعلام سرپرستی ، همراه با درخواست مجوز تحصیل فرزند باید به اداره مهاجرت کانادا ارسال شود.

فرمها اول باید در محضر (تأیید شده توسط وکیل یا دفتر اسناد رسمی) توسط والدین یا قیم قانونی امضا و به ثبت برسند.

همچنین والدین یا قیم قانونی متقاضی باید در کشور خود نیز فرمهای امضا شده را محضری کرده باشند.

 

🔴 کدام دسته از دانش آموزان نیاز به مجوز تحصیل ندارند؟

ـ دارندگان پاسپورت کانادایی ، گواهی تولد در کانادا و کارت شهروندی کانادا.

ـ مقیمان دائم ( دارندگان کارت PR  )

ـ والدین آنها شهروند یا مقیم دائم کانادا باشند.

ـ والدینشان و خودشان پناهندگان یا مدعیان پناهندگی باشند.

ـ به عنوان توریست برای برنامه تحصیلی 6 ماهه یا کمتر به کانادا آمده باشند.

ـ قصد تحصیل در یک برنامه 6 ماهه یا کمتر داشته باشند.

ـ  به تنهایی یا در وضعیت بازدیدکننده در کانادا باشند.

ـ والد ین آنها بطور موقت ساکن کانادا و یا دارای شرایط زیر باشند:

ـ دارندگان مجوز کار

ـ دارندگان مجوز تحصیل

ـ با وجود مجوز کار و تحصیل از نظر فیزیکی در کانادا نباشند.

ـ بازدیدکنندگان تجاری و سایر افراد مجاز به کار بدون ورک پرمیت

🔴 اپلای تحصیلی دانش آموزان خارجی در کانادا

اگر بخواهید برای مجوز تحصیل جهت دانش آموز بین المللی (در سطح ابتدایی یا متوسطه) درخواست بدهید باید با نامه پذیرش از موسسه آموزشی کانادایی که دانش آموز در آن تحصیل می کند؛ همراه باشد. ارائه نامه اصلی پذیرش یا نسخه الکترونیکی هم قابل قبول است.

نکته:

دانش آموزان متقاضی برنامه های تحصیلی  6 ماه یا کمتر از آن ،  نیازی به مجوز تحصیلی ندارند، با این حال می توانند قبل از ورود به کانادا برای آن درخواست دهند.

چنانچه دانش آموز خارج از کانادا باشد:

دانش آموزانی که والدینشان مجوز تحصیل یا کار معتبر دارند و بخواهند همراه آنها مهاجرت کرده و در کانادا تحصیل کنند باید قبل از ورود به کانادا برای مجوز تحصیل اقدام کنند.

چنانچه دانش آموز زیر سن قانونی باشد؛ هنگام درخواست مجوز تحصیل، نیازی به ارائه نامه پذیرش از مدرسه ندارد.

دانش آموزان (زیر 18 سال) برای ورود به کانادا نیاز به شرایط فول واکسین ندارند، و اگر به طور کامل واکسینه نشده باشند، می توانند با یکی از شرایط ذیل وارد کانادا شوند:

ـ نامه پذیرش از یک مدرسه دارای تأییدیه شرایط COVID-19 داشته باشد.

ـ قصد تحصیل در استان یا منطقه ای داشته باشد که دانش آموزان بین المللی را در مقطع ابتدایی یا متوسطه می پذیرد.

ـ افسر خدمات مرزی در بندر ورودی کانادا درباره ورود او به کانادا تصمیم قطعی بگیرد.

برای دانش آموزانی که در کانادا هستند:

همه دانش آموزانی که در کانادا هستند نیاز به مجوز تحصیل دارند مگر اینکه دارای یکی از شرایطی باشند که در بندهای بالا گفته شد و آن شرایط دانش آموز را از داشتن مجوز تحصیل معاف می کند.

نکته :

دانش آموزان خارجی زیر سن قانونی که مجوز تحصیل ندارند و دارای شرایط معافیت از آن ( که در بالا ذکر شدند) نیز نیستند، باید در طول اقامت خود در کانادا دارای ویزای بازدیدکننده معتبر باشند.

🔴 درخواست مجوز تحصیل در کانادا

دانش آموزانی که در کانادا با یکی از اعضای خانواده خود زندگی می کنند و آن عضو خانواده قبل از ورود به کانادا دارای مجوز کار یا تحصیل بوده ، نیاز به نامه پذیرش دارند .

مجوز تحصیل برای دانش آموزان مقطع ابتدایی به مدت 1 سال صادر می شود و قابل تمدید است.

مجوزهای تحصیلی برای دانش آموزان دبیرستانی (کلاس های 9 تا 12 در استان ها و مناطق به جز کبک و کلاس های 9 تا 11 در کبک) به مدت تمام طول تحصیل ( حداکثر 4 سال ) صادر می شود.

🔴 تمدید مجوز تحصیل در کانادا

برای تمدید مجوز تحصیل دانش آموز در داخل کانادا به نامه پذیرش نیاز است ؛ مدت اعتبار مجوز تحصیل بر اساس نامه پذیرش است.

باید حداقل 90 روز قبل از انقضای مجوز تحصیل فعلی برای مجوز جدید درخواست دهید. تاریخ انقضای مجوز تحصیل در خود مجوز تحصیلی ثبت شده.اگر برای تمدید مجوز تحصیلی قبل از انقضای آن اقدام نکرده باشید و استادی پرمیت منقضی شود؛ وضعیت دانش آموزی از دست خواهد رفت  و 90 روز فرصت هست  تا برای بازگرداندن آن اقدام شود. اما کانادا اجازه ادامه تحصیل تا زمان تصمیم گیری را به دانش آموز خواهد داد.

🔴 وضعیت اقامت دانش آموز در ظول دوره تحصیل در کانادا باید حفظ گردد. یعنی داشتن مجوز تحصیلی معتبر الزامی است. چنانچه فرزند شما بدون مجوز تحصیل اجازه تحصیل در کانادا را داشته باشد، باید ویزای بازدیدکننده معتبر یا مجوز سفر الکترونیکی   eTA  داشته باشد.

🔴 نکته

در شرایط فعلی بسیاری از دانش آموزان مسیرهای کوتاه تری که به اقامت منتهی میشود را انتخاب می کنند. بسیاری از والدین قصد اخذ اقامت  کانادا را دارند و برای همین لازم است قبل از تصمیم گیری در خصوص اعزام فرزندان به کانادا، برای انتخاب بهترین گزینه، همه مسیرهای موجود را مد نظر داشته باشند.

 اشراف کامل به سیستم آموزشی استانهای کانادا، جلوگیری از هزینه های اضافی و انتخاب بهترین ، به صرفه ترین و آسانترین راه برای تحصیل فرزندان شما در مدارس کانادا وظیفه مشاورین خبره است. با شما هستیم .

🔴 موسسه مهاجرتی مهری بانی ضمن اینکه برای اخذ پذیرش از مدارس خصوصی ، دولتی و شبانه روزی در تمامی شهرهای کانادا آمادگی دارد، جهت ایجاد مناسبترین شرایط تحصیلی برای فرزندان شما در کنارتان خواهد بود.